|
Lyckade dagar på KoneAgria-mässan i Tammerfors
|
Roliga och intensiva mässdagar var det! Lena, Kristian, Pirjo och Mikaela turades om att representera Lykkan på KoneAgria-mässan.
|
|
Lykkan var placerat vid innovationstorget. På innovationstorget samlades personer och företag med nya innovationer och idéer inom jord-och skogsbruk. Totalt deltog 425 utställare och 17 000 besökare i mässan, vilket är rekordantal. Både Kristian och Lena presenterade Lykkans verksamhetsidé under flertal tillfällen på både innovationstorget och huvudscenen.
|
|
“Det bästa med mässan var möjligheten att träffa så många av våra pilotodlare och hinna prata en stund. Det var också roligt att höra feedback direkt från publiken gällande både arrendeförmedling och klimatkompensation”, säger Lena.
|
|
På mässan hade vi en tävling med några frågor. De rätta svaren på frågorna är följande: - vår arrendetjänst heter Lykkan LoveLand - andelen arrendeåkrar är ca. 40% åkerarealen i Finland - daggmasken är bra för markhälsan Vi har lottat två vinnare bland dem som svarat rätt och har varit i kontakt med båda gällande priset. Grattis till vinnarna!
|
|
|
Tack till producenten-stipendie
|
Kristian med sitt företag Hemmanet emottog under mässdagarna ”Tack till producenten”-stipendiet. Stipendiet tilldelades fem producenter som utvecklar jordbruket via olika innovationer. Kristian fick stipendiet för arbetet med att utvärdera ekosystemtjänster och sprida information om detta.
|
|
”Lykkan, tillsammans med våra producentgårdar, är delaktiga i detta arbete, genom att göra tillförlitliga tester och ta fram olika modeller som kan användas för klimatkompensation”, poängterar Kristian.
|
|
Lansering av Lykkan LoveLand
|
Lykkan LoveLand, vår nya arrendemarksplattform, lanserades på KoneAgria-mässan. Lykkan har skapat en mötesplats för markägare och odlare för förmedling av arrendeåkrar. Lykkan och lanseringen fick en del positiv uppmärksamhet på sociala medier och kallades bl.a. för”Åker-Tinder” (@amskin).
|
|
”Lykkan LoveLand har en humoristisk infallsvinkel men vårt budskap är angeläget. Vi hoppas på fler kontrakt som gynnar en god markhälsa”, säger Mikaela.
|
|
|